Inspirerende vakantielectuur voor ondernemers
Naar het overzicht

Inspirerende vakantielectuur

voor ondernemers

Scroll voor meer

Ook bij Artori hebben we soms nood aan verlof. Geen verre oorden voor bezielers Inge en Steven deze zomer, maar thuis genieten van een typisch Belgische zomer terwijl medewerker Aaron zorgt voor de continuïteit op kantoor. 

Artori is ons geesteskind en al leggen we de riem even af, dit is het ideale moment om extra te reflecteren hoe we Artori kunnen laten groeien en positioneren naar de toekomst. Daar hoort ook inspirerende lectuur bij.

Deze boeken vind je tijdens de vakantie op ons nachtkastje:

De strijd om talent : employer branding in theorie en praktijk (Eveline Schollaert, Greet Van Hoye, Bart Van Theemsche, Gerd Jacobs)

De grootste uitdaging en vaak ook nachtmerrie voor iedere onderneming? Het juiste talent aanwerven. Employer branding is een krachtig wapen in de war for talent en vereist gefundeerde inzichten over hoe je jezelf als werkgever aantrekkelijk kan maken én kan onderscheiden van de rest. 

In de praktijk beslissen veel ondernemers hierover vanuit hun intuïtie, ook al reikt het wetenschappelijk onderzoek over employer branding heel wat bruikbare tips aan. De auteurs bieden met dit boek een inzicht in deze tips, en een concrete en gefundeerde aanpak voor je bedrijf. Vind niet langer het warm water uit en baseer je op gefundeerde inzichten.

Artori - De strijd om talent
Artori - Good to Great

Good to Great: Why some companies make the leap... and others don't (James C. Collins)

Deze bestseller, waarvan ondertussen al zo’n 5 miljoen exemplaren over de toonbank gingen, wordt in bijna alle managementliteratuur aangehaald als het meest grondige, inzichtelijke en vernieuwende boek over organisatieontwikkeling van de afgelopen decennia.

Uit een langdurig onderzoek van honderden Fortune 500-bedrijven kwamen elf bedrijven naar voren die in een periode van vijftien jaar explosief groeiden: een tijdlang presteerden ze even 'good' als hun concurrenten in dezelfde branche, maar plotseling accelereerden ze en werden 'great'. Wat onderscheidt deze succesvolle bedrijven nu van hun concurrenten en wat kunnen anderen daarvan leren? Collins heeft zijn inzichten in een aantal principes geformuleerd. Het zijn tijdloze factoren voor succes gebleken - geen hypes.